Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@04:46:50 GMT

عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت ملک

تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۷۰۷۹

قیمت ملک در شهر ها و مناطق مختلف متفاوت می باشد. بدیهی است موقعیت جغرافیایی ساختمان، رفاه منطقه و دسترسی به نقاط مختلف از قبیل مراکز خرید، فروشگاه ها، خطوط مترو و ... در قیمت گذاری املاک تاثیرگذار هستند. با اینحال مواردی از جمله سن ساختمان، امکانات و تجهیزات ملک و متریال بکار گرفته شده در بنا نیز می تواند قیمت بنا را تحت تاثیر قرار بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب است بدانید که فرایند بازسازی می تواند تا حد زیادی قیمت ملک را تغییر بدهد، به همین دلیل به معرفی ایده هایی برای افزایش ارزش ساختمان می پردازیم.

درب ورودی و یا درب حیاط یکی از اولین عناصری است که به چشم می آید و زیبایی نمای ساختمان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین اگر قصد دارید در بدو ورود افراد را شگفت زده کنید، بهتر است درب حیاط را هوشمندانه انتخاب نمایید. امروزه درب حیاط ساده و شیک در ساختمان های مدرن مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. انواع درب های فلزی در مدل های ساده، طرح دار، لیزری و یا فرفوروژه به صورت تک و یا دو لنگه موجود هستند. درب فلزی نه تنها زیبایی خاصی دارد، بلکه امنیت و ماندگاری بالایی نیز دارد. یکی از مزیت های انتخاب درب حیاط فلزی، امکان تهیه مدل مشابه برای پارکینگ می باشد. در نتیجه ساختمان هارمونی لازم را در قسمت نفر رو و پارکینگ خواهد داشت.

درب ورودی واحد و درب های اتاق خواب نیز قیمت ملک را تحت تاثیر قرار می دهند. بدیهی است خانه ای که دارای درب های پی وی سی ( روکش پلاستیک) می باشد، قابل مقایسه با درب های ساخته شده از چوب طبیعی و یا روکش چوب نیست. این درب ها نه تنها ماندگاری بیشتری دارند، بلکه طراحی لوکس و خیره کننده ای دارند. قیمت درب اتاق خواب ارزان ساخته شده از چوب روسی در حدود 4.000.000 تومان می باشد. البته در صورتی که درب به صورت قابدار طراحی شده باشد، قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. بنابراین طرح درب می تواند در تعیین قیمت درب تاثیرگذار باشد.

درب های چوبی انعطاف پذیری بالایی در طراحی دارند، در نتیجه می توان از رنگ به صورت پوششی بر روی سطح چوب استفاده نمود. همچنین شیوه های رنگ آمیزی پتینه و وایت واش نیز بسیار لوکس و متفاوت هستند.

یکی از مزیت های انتخاب درب چوبی ؛ امکان هماهنگ سازی آن با قرنیز دیوار و کمد دیواری می باشد. بدین معنی که می توانید رنگ و طرح درب و قرنیز را مشابه انتخاب نمایید تا از نظر بصری بیننده با هارمونی دلنشینی مواجه گردد.

شرکت روماک تولید کننده انواع درب چوبی ، قرنیز، کابینت و کمد دیواری می باشد. محصولات چوبی Romak در سبک های کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک طراحی می گردند. این شرکت همواره از متریال مرغوب و ماشین آلات روز برای تولیدات خود استفاده می نماید. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده جدیدترین طرح های درب ورودی و اتاقی و سایر فرآورده های چوبی، به وبسایت www.romakcompany.com مراجعه نمایید.

علاوه بر موارد ذکر شده؛ نوع کف پوش، طراحی دیوارها و سقف نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. به عنوان مثال خانه ای که دارای دیوارپوش است، ارزش بیشتری در مقایسه با خانه ای با دیوار های رنگ آمیزی شده دارد. تجهیزات آشپزخانه، شیرآلات سرویس بهداشتی و حمام و ... بهتر است دارای طراحی روز و هماهنگ با سبک معماری خانه باشد.

در نهایت می توان گفت، یک ملک با ارزش تا حد امکان از اجزای ارزان قیمت و اقتصادی استفاده نمی کند و تمامی اجزا از برندهای شناخته شده و متریال مرغوب هستند.

منبع: الف

کلیدواژه: درب حیاط قیمت ملک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟

شوهر اویوا می‌خواست دوباره با همسایه ثروتمندش ازدواج کند، اما همسرش هنوز زنده بود. او ابتدا سعی کرد اویوا را مسموم کند، اما به جای اینکه او را بکشد، او را به طرز وحشتناکی زشت کرد. سپس او را به رودخانه انداخت تا غرق شود که موفقیت‌آمیز بود. اما بعداً، وقتی به آن رودخانه بازگشت، روح اویوا از آب برخاست تا او را به هرکجا که رفت تسخیر کند!

به گزارش فرادید، تصاویر خوفناکی از این داستان ارواح ژاپنی و سایر موارد مشابه آن، موضوع نمایشگاهی در موزه ملی هنر آسیایی اسمیتسونین است؛ نمایشگاهی با عنوان: «نمایش ماوراء طبیعی: ارواح و تئاتر در چاپ ژاپنی». 

قرن‌ها پیش، داستان‌های ارواح در ژاپن بسیار نقل می‌شدند. بیش از ۵۰ اثر به نمایش گذاشته‌شده از سال‌های ۱۷۰۰ تا ۱۹۰۰ توسط هنرمندان ژاپنی، نمایانگر قدرت ماندگار هنر چاپ چوبی و داستان‌هایی است که امروزه در ژاپن همچنان رونق دارند.

داستان اویوا، همسر وفاداری که روحش برای تسخیر شوهر قاتلش بازگشت، سال ۱۸۲۵ در نمایش کابوکی «داستان ارواح یوتسویا در توکایدو» توسط تسورویا نانبوکو روایت شد. 

کیت بروکس، از متصدیان نمایشگاه، می‌گوید: اگرچه موضوع ماوراء طبیعی مدت‌ها بخشی از فرهنگ ژاپنی بوده، دوره اِدو (۱۶۰۳-۱۸۶۸) و این تولید خاص به این ژانر اهمیت دائمی داد.

تصاویری از این نمایش ارواح و سایر نمایشنامه‌های آن زمان برای مشتریانی که خواهان داشتن یادگاری از نمایش و بازیگران خاص آن در قالب چاپ چوبی بودند، توسط هنرمندان بازتولید شد.

کابوکی که در دوره ادو ایجاد شد، به دلیل اجراهای دارای سبک و جلوه‌های ویژه پیچیده‌ای شهرت یافت که آن را به یک سرگرمی محبوب برای مخاطبان تبدیل می‌کرد. 

بروکس می‌گوید: «ترفندهای روی صحنه مانند درهای مخفی و وسایل زیاد صحنه نمایش مانند خون مصنوعی، وسایلی مانند سیم که شخصیت‌ها با کمک آن‌ها پرواز می‌کردند، همگی نشان‌دهنده حضور ارواح بودند.» 

هزاران چاپ با قیمت‌های شگفت‌آور ایجاد و در دسترس قرار گرفت. بروکس می‌گوید در دهه ۱۸۴۰، یک چاپ چوبی چندرنگ تک ورق به قیمت یک وعده نودل بود. 

چنین نمونه‌های رنگارنگ و زنده‌ای به ندرت پس از نزدیک به دو قرن باقی می‌مانند، به‌ویژه چاپ‌هایی که شامل برگه‌های کاغذی بلند می‌شدند تا جلوه‌های پیچیده صحنه را منعکس کنند. 

یکی از چاپ‌های چوبی استادانه این نمایش سال ۱۸۶۱ توسط اوتاگاوا کونیسادا ساخته شد. در این چاپ، بدن اویوا را می‌بینید که با یک قلاب ماهیگیری به سطح کشیده شده و با بالا بردن برگه، جسد دوم را می‌بینید، خدمتکاری که ناخن‌های دستش بعد از مرگ همچنان رشد می‌کنند. 

این ترفند روی صحنه گیراتر است، چون هر دو جسد توسط یک بازیگر به تصویر کشیده می‌شوند که لباسش را سریع عوض میکند. 

در دهه ۱۸۶۰، نزدیک ۴۰ سال از کاربرد ترفند صحنه می‌گذشت و در آن دهه، از مخازن واقعی آب روی صحنه استفاده میشد. بروکس می‌گوید چاپ‌ها برای بزرگداشت این ترفند ایجاد شدند. این قبیل چاپ‌ها نادر هستند، به خصوص آن‌هایی که کاملاً سالم باقی ماندند. 

ارواح قرن‌ها در تئاتر «نو» برجسته بودند و هدف آن‌ها، مخاطبان نخبه‌تر و باهوش‌تر بود. 

شاکیو، از سری «صد بدون نمایشنامه»، تسوکیوکا کوگیو، چاپ چوبی، ۱۹۲۷-۱۹۲۲ موزه ملی هنر آسیایی

فرانک فِلتِنز، از متصدیان این نمایشگاه می‌گوید: «آن مراسم شامل رقص، سرود و شخصیت‌هایی با ماسک‌های چوبی استادانه میشد. او می‌گوید: گذاشتن ماسک به این معنا بود که فرد اساساً نه تنها جوهره آن نقش را به خود می‌گیرد، بلکه در حال تبدیل شدن به آن است. این نوعی انتقال روح است که برای آن‌ها اتفاق می‌افتد.»

تسوکیکا کوگیو، هنرمند قرن نوزدهم در زمینه چاپ چوبی، نه تنها با مستند کردن شخصیت‌های ترسناک، بلکه با نشان دادن بازیگران پشت نقاب‌ها و خلق تصاویر پشت صحنه تئاتر برای نخستین بار، دست روی علاقه روزافزون به نو گذاشت. 

فلتنز می‌گوید: «این نگاه دزدکی به پشت صحنه تقریباً به نوعی توهین‌آمیز است، چون اسطوره‌شناسی نو را از بین می‌برد.» 

«داستان‌های نو شاید به اندازه کابوکی در بازتولید شبح‌ها مهیج نبوده باشند، اما در عوض فرم آن‌ها داستان‌هایی از گذشته‌های دور بود و آن داستان‌ها اغلب با مکان‌های خاص در سراسر ژاپن مرتبط هستند». 

«آن داستان‌ها از طریق ارواح مرتبط با آن مکان‌ها بیان می‌شوند و ارواح برای حافظه محلی حکم مجرای ارتباطی را دارند.» 

به راستی چرا ارواح در سنت‌های فرهنگی ژاپن دوام آورده‌اند و در دوره ادو احیا شدند؟ 

به نقل از پِرل مُسکوویتز مجموعه‌دار که همراه همسرش سیمور مسکوویتز، صدها اثر چاپی را به موزه هدیه داده، در کاتالوگ نوشته شده که شاید راهی برای نمایش جامعه‌ی در حال تغییر بوده است: «حدس من اینست که این داستان‌های شبح‌آلود اشکالی از عدالت در جامعه‌ی فئودالی بودند که در آن، اقتدار طبقه حاکم، مطلق بود». 

«در چنین سیستم طبقاتی ناعادلانه‌ای، تماشای این نوع نمایش‌ها که در آن‌ها، ارواح می‌توانستند به روشی که مردم نمی‌توانند انتقام بگیرند و عدالت را از طریق این نقشه‌های انتقام‌جویانه اجرا کنند، نوعی تخلیه روانی بود.» 

بروکس می‌گوید دانستن شمار چاپ‌های آن زمان دشوار است و مردم هنوز آن‌ها را با روش‌های سنتی می‌سازند. 

بینندگان حتماً می‌توانند این تصاویر ارواح را به تصاویر ترسناک فیلم‌های مدرن ژاپنی مانند Ringu محصول ۱۹۹۸ و بازآفرینی انگلیسی آن به نام The Ring محصول ۲۰۰۲ مرتبط کنند. 

بروکس می‌گوید: «ارواح ژاپنی چیزهایی هستند که مردم آن‌ها را فیلم‌های ترسناک ژاپنی می‌شناسند. بنابراین حتی اگر تخصصی در این موضوع نداشته باشید، همچنان می‌توانید چیزهایی ببینید که می‌شناسید و به آن‌ها علاقه دارید.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محاسبه هزینه حمل بار بین المللی
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟